Ładowarka nadaje się do bezobsługowego, automatycznego ładowania akumulatorów 12V (motocykl, van, łódź, przyczepa kempingowa). Napięcie ładowania wybierane za pomocą przełącznika: 14,4V - 14,8V p>
Po zakończeniu ładowania system przełącza się na ładowanie podtrzymujące (13,6 V), dzięki czemu można korzystać z akumulatora tak długo, jak to możliwe, bez ryzyka przeładowania. Nadaje się również do ładowania podtrzymującego nieużywanych akumulatorów.
Przewagą nad importowanymi ładowarkami z Dalekiego Wschodu jest to, że nie jest trwale niesprawny, nawet jeśli zostanie zamoczony, upuszczony lub w inny sposób uszkodzony podczas ładowania, ponieważ został wyprodukowany w kraju i dlatego można go naprawić. .
Parametry techniczne
Nominalne napięcie wejściowe | < td>230 V AC, 50 Hz tr>
Maksymalny prąd ładowania | 7 A< /span> |
Maksymalne napięcie: | 14,4V/14,8V±0,1V< /td> |
Bezpiecznik wtórny: | Ostrze 10A |
Maksymalny prąd wsteczny bez sieci: td> | 3mA(14,4V); 15mA (14,8V) |
Temperatura otoczenia: | 0-40° C< / td> |
Temperatura pracy: | maks. 60°C |
< tr> Charakterystyka ładowania: | IUu- 7A -14.4V/14.8-13.6V | Rozmiar: | 115*160*57mm |
Waga : | 1.2kg |
Stopień ochrony IP: span> | < td>44
Klasa ochrony styków: | Klasa I (uziemienie ochronne). ) |
Urządzenie jest wyposażone w elektroniczne zabezpieczenie przeciwzwarciowe i nadprądowe.
Proces ładowania
Podłącz wyjście wyłączonej ładowarki do akumulatora, zapewniając prawidłową biegunowość: czerwony zacisk do bieguna dodatniego, czarny zacisk do bieguna ujemnego dla sandałów. (W przeciwnym razie bezpiecznik 10A na kablu przepali się, nawet jeśli ładowarka nie jest włączona! Bezpiecznik można zastąpić wyłącznie nową, fabrycznie zamontowaną wkładką o tej samej wartości). Po włączeniu ładowarki akumulatorów między stykami powstaje iskra. Proces ten nie może być przeprowadzany w środowisku zagrożonym wybuchem! Ładowarka nie ulegnie uszkodzeniu nawet w przypadku zwarcia zacisków. Podłącz wtyczkę urządzenia do sieci elektrycznej. Ładowarka może być podłączona wyłącznie do gniazda z uziemieniem ochronnym!
Proces ładowania rozpoczyna się od sekcji prądu stałego. Świeci się zielona+żółta+czerwona dioda LED.
W tym czasie ładowarka ładuje prawie stałym prądem (7A), aż napięcie na rogach akumulatora osiągnie 14,4V/14,8V, co odpowiada Umax ustawionemu za pomocą przełącznika. Przy ustawieniu 14,8V obok przełącznika świeci się czerwona dioda LED. Podczas sekcji stałego napięcia prąd ładowania zmniejsza się w sposób ciągły, do około 1A.
W pozycji przełącznika 14,4 V można zazwyczaj ładować wbudowane akumulatory rozruchowe, w pozycji 14,8 V cyklicznie używane akumulatory AGM. We wszystkich innych przypadkach należy postępować zgodnie z instrukcjami ładowania akumulatora. Ładowanie jest następnie kontynuowane przy obniżonym napięciu 13,6 V do momentu odłączenia akumulatora od ładowarki. W takim przypadku zaświeci się zielona dioda LED. Akumulator uznaje się za naładowany, gdy świeci się tylko zielona dioda LED.
Akumulatory:
- płynne akumulatory rozruchowe i trakcyjne 3 Ah - 220Ah - naładowane akumulatory elektrolitowe 3 Ah - 220Ah - naładowane akumulatory żelowe (żelowe) 20-220Ah
Instrukcja obsługi (pdf)